toate sectiunile

Fasolea, sursa de fier pentru organism

25 nov 2009

Fasolea poate fi considerata un substituent al carnii, deoarece contine proteine.

Fasolea, sursa de fier pentru organism

Fasolea poate fi considerata un substituent al carnii, deoarece contine proteine.

Mai mult, aceasta este considerata o importanta sursa de fier pentru organism, fiind indicata in cazuri de astenie, apatie, colesterol crescut sau constipatie.

Fasolea, datorita nutrientilor sai, combate si previne numeroase boli.

La ora actuala se cunosc mai multe tipuri de fasole: alba, neagra, pestrita, rosie, rozalie, verde, etc, toate avand un rol important in sanatate.

Se recomanda consumarea fasolei alaturi de alte legume.

SCURT ISTORIC

Anumite date sustin ca fasolea are o vechime de peste 8.000 de ani si provine din Peru. Aztecii cultivau fasolea impreuna cu porumbul pe care, impreuna, le foloseau pentru a se catara. In lume exista peste 30.000 de soiuri de fasole, si este cat se poate de prezenta in meniul tuturor popoarelor.

Anumite soiuri de fasole provin din Mexic, America sau Italia.

De curand s-a creat si fasolea care nu provoaca flatulenta, prin reducerea firbrelor solubile din compozitie, fibre care provoaca eliminarea gazelor.

Fasolea si proprietatile sale

Fasolea contine vitaminele A, B6, B12, C, K, calciu, magneziu, acid folic, fier, fosfor, zinc, potasiu, seleniu.

Deoarece contine acid folic, fasolea este indicata femeilor insracinate, si nu numai. Ea este cat se poate de recomandata pentru un tranzit intestinal normal, regleaza glicemia, are un continut scazut de calorii, precum si fibre solubile si insolubile.

Fibrele solubile ajuta la digestie si previne constipatia, iar fibrele insolubile reduc nivelul grasimilor din sange.

fasolea rosie

Fasolea rosie

UZ INTERN

Persoanele care se feresc de consumul de fasole din cauza balonarii si eliminarii de gaze ce survin dupa ingerare, ar fi indicat sa stie ca efectele ei benefice asupra organismului uman sunt cu mult mai mari decat efectele minore si "nocive" despre care aminteam la inceput.

Fibrele vegetale din compozitia fasolei impiedica absorbtia zaharurilor in sange si reduc secretia de insulina. In plus, fasolea are capacitatea de a reduce riscul aparitiei diabetului, dar si a imbunatatirii controlului asupra acestuia.

Trebuie stiut faptul ca fasolea are un aport important la intarirea sistemului nostru imunitar, dar si la repararea tesutului muscular si a sistemului osos.

teaca fasole

Fasole teci

Mai mult, fasolea lupta impotriva infectiilor, ajuta la vindecarea ranilor, regularizarea nivelului de enzime si de hormoni din organism.

Fibrele insolubile din compozitia fasolei care se elimina din organism ajuta la prevenirea constipatiei. Fasolea previne aparitia cancerului de colon cu ajutorul unor bacterii ce produc un acid gras, dar si cu ajutorul favonoizilor care au rol de protectie impotriva cancerului de san.

Fasolea lupta si impotriva afectiunilor cardiace, insuficientei hepatice, surmenajului, asupra sistemului nervos, este un bun energetic, diuretic, calmant, remineralizant, depurativ, detoxifiant si reconsituent al organismului.

Nutrientii, un tip de carbohidrati complecsi, furnizeaza muschilor si creierului energia necesara.

Fasolea mai poate fi folosita si pentru tratarea cistitei (ceai din teci de fasole), reumatismului.

fasole alba

Fasolea alba

UZ EXTERN

Pentru uzul extern mai indicati sunt tecii de fasole ce contin aminoacizi, acid salicilic, saruri minerale, etc propice in tratarea unor rani (boabe fierte si zdrobite), tratarea unor afectiuni ginecologice, acnee.

Fasolea, benefica in curele de slabire

Datorita carbohidratilor complecsi, proteinelor si fibrelor, dar si a continutului scazut de calorii, grasimi si sare, fasolea este indicata in curele de slabire, dar in cantitati moderate.

Pentru un aport proteic ridicat este indicata a se consuma alaturi de orez, precum si alte legume.

O jumatate de farfurie de fasole pe zi este de ajuns unei diete.

fasole

Fasole (amestec)

O reteta pe zi

Salata de fasole neagra cu porumb

Avem nevoie de: 6-8 stiuleti porumb, cativa dovlecei verzi si galbeni, 1/2 ceapa rosie, ardei gras rosu, castravete, tije de telina, mazare dulce, fasole neagra (se poate si de la conserva), busuioc proaspat, coriandru proaspat, ardei iute, usturoi tocat.

Tai boabele de pe stiulete, tai restul legumelor in cuburi mici, le amesteci pe toate impreuna intr-un castron mare. Clatesti fasolea, o scurgi bine apoi o amesteci cu legumele.

La sfarsit toci busuiocul, presari peste ele si la fel si coriandru.

Sos: Otet de mere si zmeura, 2 linguri boia iute si 3 linguri sos Trader Joe's (sare,piper negru,ardei iute,usturoi tocat,ulei masline) sau ce sos doresti. Pofta Buna! (curcubeu-culinar)

salata de fasole neagra cu porumb

Salata de fasole neagra cu porumb

Cat costa? 4 lei - 9 lei kilogramul

CITESTE MAI MULTE DESPRE BENEFICIILE FRUCTELOR SI LEGUMELOR


Autor:
Carmen Ulian
Sursa-foto:
christinecooks
ehow.com
fromdirttodinner
tradenote.net
sciencedaily
mccullagh.org
Taguri:
apropo.ro te vrea sanatos, legume, fructe, grapefruit, strugurii
Urmareste Apropo.ro prin:
rss
mobile
Citeste si alte articole pe aceeasi tema
 
Stiri din RetetaPerfecta.ro Vezi toate stirile
Salată de biban la grătar Salată de biban la grătar

Spală şi usucă salata verde, după care rupe frunzele în bucăţi mai mici. Aşază pe o farfurie. Taie...

 
COMENTARII Comenteaza
  • Lissie 19 feb 2011

    saptamana*

    « Raspunde
  • Lissie 19 feb 2011

    :))Like pt. ca a trebuit sa scriu un referat despre fasole.
    Pentru ssaptramana sanatatii.!
    Multumesc pt. informatii:]]

    « Raspunde
COMENTEAZA
Eroare: Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!
Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!