toate sectiunile

Cele 68 de linii preoraşeneşti ale RATB au fost desfiinţate

13 iul 2005, 191 afisari

Ca urmare a Hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 202/2004 privind aprobarea Programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic interjudetean limitrof, intre Municipiul Bucuresti si Judetul Ilfov, s-a hotarat atribuirea prin licitatie a


Ca urmare a Hotararii Consiliului General al Municipiului Bucuresti nr. 202/2004 privind aprobarea Programului de transport rutier de persoane prin servicii regulate in trafic interjudetean limitrof, intre Municipiul Bucuresti si Judetul Ilfov, s-a hotarat atribuirea prin licitatie a licentelor de executie traseu unor operatori privati de transport public.

Astfel, incepand cu data de 08.07.2005, liniile R.A.T.B. 146, 147, 164, 167, 171, 200, 203, 204, 214, 243, 245, 254, 275, 302, 306, 307, 346, 401, 408, 409, 411, 412, 415, 417, 418, 419, 426, 428, 430, 432, 438, 439, 443, 444, 445, 446, 447, 450, 452, 454, 456, 461, 466, 470, 471, 473 si 475 se desfiinteaza.

Fluxurile de calatori vor fi preluate de noii operatori de transport care vor circula pe aceste linii.

Posesorii de abonamente cumparate pentru aceste linii pot opta pentru una din urmatoarele doua variante: - pot calatorii cu aceste abonamente in Bucuresti, pe orice mijloc de transport R.A.T.B. pana la data de 31.08.2005; - se pot adresa centrelor de abonamente R.A.T.B. pentru a li se returna contravaloarea calatoriilor neefectuate (incepand cu 08.07.2005 pana la data expirarii abonamentelor).

Incepand cu data de 09.07.2005 se desfiinteaza si liiniile 155 si 303.

Urmare atribuirii prin licitatie a licentelor de executie traseu unor operatori privati de transport public, incepind cu data 11.07.2005 liniile 410 si 451 se desfiinteaza.

Posesorii de abonamente cumparate pentru aceste linii pot opta pentru una din urmatoarele doua variante:

-pot calatori cu aceste abonamente in Bucuresti, pe orice mijloc de transport RATB pina la data de 31.08.2005.

-se pot adresa centrelor de abonamente RATB pentru a li se returna contravaloarea calatoriilor neefectuate (incepind cu 11.07.2005 pina la data expirarii abonamentelor).

Urmare atribuirii prin licitatie a licentelor de executie traseu unor operatori privati de transport public, incepand cu data de 12.07.2005 liniile 144, 152, 153, 154, 244, 252, 407, 416, 421, 448, 458, 459 si 460 se desfiinteaza.

Urmare atribuirii prin licitatie a licentelor de executie traseu unor operatori privati de transport public, incepand cu data de 16.07.2005 liniile 165 si 449 se desfiinteaza.

Posesorii de abonamente cumparate pentru aceste linii pot opta pentru una din urmatoarele doua variante:

-pot calatori cu aceste abonamente in Bucuresti, pe orice mijloc de transport RATB pana la data de 31.08.2005.

-se pot adresa centrelor de abonamente RATB pentru a li se returna contravaloarea calatoriilor neefectuate (incepand cu 12.07.2005 pana la data expirarii abonamentelor).

Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB)
Cele 68 de linii de transport în comun care faceau legatura între Bucureşti şi localitaţile limitrofe din Ilfov au fost desfiinţate, saptamâna aceasta, peste 50.000 de ilfoveni cautând alternative de transport, din cauza costurilor prea mari percepute de operatorii privaţi.

Autoritaţile locale din judeţul Ilfov reclama faptul ca, în ciuda efectelor pe care desfiinţarea liniilor preoraşeneşti le are asupra ilfovenilor, ele nu au fost consultate şi nici macar informate din timp cu privire la hotarârea luata de municipalitate.

Desfiinţarea liniilor preoraşeneşti este o decizie mai veche a Primariei Capitalei, ce a fost argumentata, în octombrie anul trecut, prin faptul ca Bucureştiul "nu mai poate acoperi singur costurile de exploatare a mijloacelor de transport în comun", în condiţiile în care majoritatea beneficiarilor proveneau din localitaţi din Ilfov. "Este o decizie normala şi legala. Mijloacele de transport ale RATB nu au voie sa circule, potrivit legii, în afara graniţei administrative a oraşului", spunea primarul general de la acea vreme, Traian Basescu.

Astfel, prin Hotarârea 202/2004 a Consiliului General al Municipiului Bucureşti, liniile preoraşeneşti au fost desfiinţate şi urmau a fi înlocuite cu mijloace de transport în regim maxi-taxi, în urma unei licitaţii organizate de Autoritatea Rutiera Româna. Firmele care au cîştigat licitaţiile circula - potrivit hotarîrii - pe traseele preoraşeneşti, însa numai pîna la capetele de linie pe care mijloacele de transport RATB le au la intrarea în Capitala.

O data cu desfiinţarea liniilor preoraşeneşti, 180 de autobuze au fost redistribuite în Bucureşti, diminundu-se timpul de aşteptare pe unele trasee.

Reprezentanţii Consiliului Judeţean Ilfov au susţinut, marţi, într-un comunicat remis presei, ca decizia municipalitaţii privind desfiinţarea liniilor prepraşeneşti aduce mari deservicii locuitorilor din Ilfov.

"Mulţi dintre locuitorii localitaţilor limitrofe Bucureştiului s-au trezit în imposibilitatea de a mai utiliza serviciile oferite de operatorii privaţi de transport public, costurile unui bilet fiind mai mari decât cele percepute de RATB", a declarat, marţi, pentru MEDIAFAX, Laurian Badulescu, preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov.

Badulescu a afirmat ca afectaţi de decizia municipalitaţii sunt aproape 50.000 de locuitori ai judeţului, care fac naveta catre Bucureşti pentru a ajunge la munca. El a precizat ca, prin introducerea operatorilor privaţi, costurile de transport pe care un localnic este nevoit sa le suporte s-au dublat.

"Nici Consiliul Judeţean Ilfov, nici consiliile locale din judeţul nostru nu au fost înştiinţate referitor la aceasta decizie, ci au fost puse în faţa unui fapt împlinit. Decizia de stopare a acestei activitaţi este fara precedent şi afecteaza peste 50.000 de cetaţeni care fac zilnic naveta spre Bucureşti şi retur. Nemulţumirea creata în rândul cetaţenilor judeţului Ilfov este justificata, mai ales ca aceştia sunt practic obligaţi sa plateasca de doua ori mai mult pentru a ajunge în Bucureşti", a mai spus Badulescu. Reprezentantul Consiliului Judeţean contesta inclusiv modul în care au fost adjudecate liniile de transport în comun de catre unele firme de maxi-taxi.

"Este anormal ca licitaţia sa fie facuta fara consultarea macar a instituţiilor din judeţ, ignorând necesitaţile cetaţenilor, precum şi normele elementare de respect faţa de aceştia", a mai afirmat preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov.

Mediafax


Urmareste Apropo.ro prin:
rss
mobile