toate sectiunile

Cum combini corect alimentele la masă

9 ian 2015, 2607 afisari

Cele mai gustoase combinaţii de alimente din farfurie nu sunt şi cele mai sănătoase. Uneori poţi face greşeli fără să-ţi dai seama. Iată cum ar trebui să le potriveşti pentru a nu te îngrăşa.

Cum combini corect alimentele la masă

Te-ai obişnuit cu meniul clasic de friptură cu cartofi prăjiţi şi cu pâine, după care mai bei un pahar mare de băutură carbogazoasă la care mai adaugi şi un desert copios cu fructe şi ciocolată, toate amestecate. Această masă este una grea pentru stomacul tău, deşi nu simţi.

Poate te-ai ridicat de la masă balonat, cu senzaţia de supersătul, iar în timpul acesta organismul tău va trebui să digere toată mâncarea servită de tine. Uneori îi va lua ore întregi pentru a face asta.

carne

În plus, cu cât stă mai mult în stomac, mâncarea începe să fermenteze, se creează aciditatea, iar de aici vei resimţi alte neplăceri. Mâncarea pe care nu ai eliminat-o la timp ajunge să putrezească devenind o sursă de substanţe toxice care pot conduce la o serie de boli nedorite, fie minore sau majore.

Cu cât vei încerca să combini corect alimentele pentru ca această maşinărie denumită organism să funcţionaze în parametri normali şi "fără reparaţii".

De ce tot vorbeşte lumea de combinarea corectă a alimentelor, mai ales că majoritatea oamenilor mănâncă fără a avea nevoie de un ghid şi nimeni nu a murit până acum de la asta.

Din nou spunem că organismul este ca o maşinărie care funcţionează corect într-un anume fel. Din nou amintim de progesul de digerare care este îngreunat atunci când sunt combinate alimente nepotrivite. Pentru fiecare în parte, sucul gastric schimbă aciditatea şi enzimele pentru a ale digera. Dacă alimentele sunt diferite sucul gastric nu va reuşi să se ajusteze cât să le digere pe ambele, sau câte sunt ele în stomac, astfel că mâncarea ajunge în intestine nedigerată şi putrezeşte. Toxicitatea reultată de aici se transferă spre organele noastre. Acesta este unul dintre cele mai simple moduri de a ne îmbolnăvi fără să ştim şi de ce. Acest proces are loc şi dacă consumi alimente bio.

Ceea ce nu este eliminat pe cale naturală se transformă în placă mucoidă, care poate trăi în om foarte mulţi ani şi se elimină prin detoxifiere, clisme, etc.

carne

Nu degeaba au spus experţii de-a lungul timpului, şi au repetat, că o alimentaţie sănătoasă, puţin sport şi odihnă ajută unei vieţi mai lungi.

De reţinut că în toate aceste cazuri sunt organisme care suportă cu brio anumite combinaţii, iar altele nu. Indicat ar fi să mănânci cât mai puţine alimente amestecate la o masă.

Combinaţii de alimente nerecomandate

1. Combinarea proteinelor, grăsimilor cu zahărul ajută la fermentare. Zahărul, mierea, fructoza sau dextroza inhibă secreţia sucului gastric, astfel că la finalul mesei te vei trezi balonat.

2. Nu combina proteinele animale cu cele bogate în amidon adică nu carne, brânzeturi sau ouă amestecate cu paste fierte, pâine, cartofi, orez, leguminoase, etc

3. Nu combina mai mult de maxim 2 alimente concentrate la o masă, adică nu amesteca ouăle cu carnea, brânzeturile cu fasolea, mazărea, leguminoasele, etc.

4. Nu combina alimentele grase cu proteinele sau amidonul

5. Nu conuma apă în timpul sau imediat după masă - diluezi astfel sucul gastric şi se întârzie digestia.

6. Nu combina fuctele acide cu fructele dulci - acide sunt citricele, merele, etc, iar cele dulci - banane, pere, samd. Le mănânci simple, dar nu combinate. Acestea sunt doar recomandări, bune pentru sănătate.

7. Cel mai bine este să consumi laptele gol

alimente

8. Alunele şi nucile nu se combină cu alte alimente

9. Nu combina citricele cu paste, cartofi, orez, adică cu alimente bogate în amidon.

10. Nu combina mai multe tipuri de grăsimi la aceeaşi masă

11. Nu combina acizi cu alimente bogate în amidon - adică nu roşii cu cartofi, banane cu portocale

12. Nu combina fructele de avocado cu alimentele bogate în amidon

13. Nu combina alimentele bogate în amidon cu fructe sau îndulcitori

14. Nu combina cerealele încolţite sau neîncolţite cu fructe sau îndulcitori

15. Evită să consumi frecvent desert după masă

16. Nu combina pepenele cu alte alimente, la aceeaşi masă.

Combinaţii de alimente recomandate

1. Combină proteinele animale cu legume cu puţin amidon, sau cu legume verzi şi legume bogate în apă

2. Combină grăsimile cu legume uşoare

3. Combină alimentele bogate în amidon, adică orez, pâine, paste fierte, porumb etc, cu leguminoase, năut, fasole, amzăre, etc.

4. Consumă lapte pe stomacul gol

5. Consumă fructe "compatibile"pe stomacul gol

peste

6. Consumă desertul pe stomacul gol

7. Consumă alimente bogate în proteine- iaurt, ouă, peşte, carne de pasăre, carne roşie, brânză, cu alimente neutre - legume, seminţe, ulei de măsline, verdeţuri, salate.

8. Combină salate, seminţe, smântână, etc, alimente neutre, cu cele bogate în amidon - paste, cartofi, orez, etc.

9. Combină nuci cu seminţe

10. Combină avocado cu verdeţuri, salate, ţelină, etc

În ce ordine este recomandat să consumăm alimentele

În funcţie de procesul de digerare, unele alimente se consumă înaintea altora.

1. Alimentele lichide - se digeră rapid. După puteţi continua cu alimentele apoase, apoi cele concentrate care se digeră mai greu.

2. Fructele - se consumă înaintea legumelor pentru a evita senzaţia de balonare şi acumularea de gaze intestinale

3. Fructele acide - se consumă înaintea altor fructe pentru a evita indigestia.


Autor:
Carmen Ulian
Sursa:
vindecator.com
suntsanatos.ro
Sursa-foto:
Shutterstock publimedia
Taguri:
alimente, organism, sanatate, fructe
Urmareste Apropo.ro prin:
rss
mobile
Citeste si alte articole pe aceeasi tema
COMENTARII Comenteaza
  • Nu exista comentarii
COMENTEAZA
Eroare: Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!
Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!