toate sectiunile

Ce dezavantaje ai dacă eşti vegetarian

9 iun 2014, 654 afisari

Alegerea tipului de alimentaţie aparţine fiecărui individ în parte. Fie că este vegetarian sau nu, în ambele cazuri sunt avantaje şi dezavantaje.

Ce dezavantaje ai dacă eşti vegetarian

Persoanele care aleg o alimentaţie vegetariană au o mulţime de avantaje. Au la dispoziţie o plajă largă de fructe, legume, făinoase sănătoase, etc, în principal produse vegetale, care nu le pun sănătatea în pericol, câteodată chiar şi greutatea.

Vegetarienii fie aleg o alimentaţie din care exclud carnea de orice fel - roşie, de pui, fructe de mare, peşte, etc, fie adaptează meniul la anumite tipuri de carne.

germeni de grau

Germenii de grâu, o sursă de proteine

Există mai multe tipuri de vegetarieni:

- lacto-ovo-vegetarieni: cei care nu consumă carne şi produse din carne în afara ouălelor şi lactatelor

- ovo-vegetarienii: nu consumă carne şi nici alte produse animale în afara ouălelor

- flexitarienii: nu exclud carnea din meniu, dar o consumă foarte rar

- vegetarienii care mai consumă peşte şi produse din peşte.

Printre dezavantajele unei astfel de diete vegetariene regăsim:

1. Este dificil să mănânci cantitatea de proteine necesară

Mulţi şi-ar dori să devină vegetarieni, dar aceasta este cea mai mare temere a lor. Pentru unii faptul că renunţă la carne nu este o mare problemă, în timp ce alţii nu pot sta fără ea. Ce-i drept aspectul asta nu ar trebui să fie un impediment în alegerea stilului de viaţă vegetarian.

Ca vegetarian vei descoperi în timp ce produse ascund proteinele necesare organismului tău. Le vei regăsi în tofu, mâncăruri combinate, nuci, brânză, etc.

Pentru organism poate fi un lucru bun îndepărtarea cărnii din meniu, dar balanţa nutriţională trebuie păstrată în continuare, ca vegetarian. Trebuie să fii creativ, să adaugi mai multe legume, fructe, cereale integrale în meniul tău. O discuţie cu un nutriţionist îţi va deschide noi orizonturi.

supa

Gazpacho

2. Meniul vegetarian pare limitat

Având în vedere că majoritatea magazinelor comercializează multe produse pe bază de carne, ar putea fi şi aşa. Tranziţia la o dietă vegetariană nu este uşoară. Vei acorda atenţie acelor lucruri pe care nu le băgai prea mult în seamă. Poţi descoperi noi produse, noi magazine care să vină cu alimente în sprijinul tău. Este puţin o nouă zonă de comfort.

3. O masă în oraş este o provocare

Să iei masa la un restaurant sau oriunde în oraş îţi poate da bătăi de cap. Cu atât mai mult când ieşi la masă însoţit de prietenii ne-vegetarieni. Opţiunile sunt limitate, dar asta nu înseamnă că vei face foamea. Cu cât cunoşti mai multe despre mâncărurile vegetariene, cu atât vei putea avea o masă bogată şi sănătoasă.

4. Prietenii vegetarianului

Atunci când iei masa cu prietenii trebuie să alegeţi o cale de mijloc pentru ca ambele tabere să poată servi masa. Ori puteţi descoperi noi locuri unde să mâncaţi, ori puteţi prepara masa la cineva acasă respectând alegerea fiecărui individ în parte. Cu siguranţă că mulţi se vor simţi atraşi de meniul vegetarian cu variaţiile din farfurie.

branza

Cannelloni cu spanac şi ricotta

5. Nu toţi din familie trebuie să devină vegetarieni

Dar este puţin greu pentru cel care a renunţat la multe obiceiuri alimentare să ia masa cu familia. În primul rând că, dacă nu este un vegetarian convins, va fi tentat de bunătăţurile de pe masă. La o sărbătoare de exemplu. Întotdeauna trebuie să existe şi variante de meniu pentru cel vegetarian. Dacă inviţi la masă un vegetarian ştii despre ce este vorba şi nu îl pui să-şi gătească masa, ci îl vei întreba ce anume poate consuma. Vei mai sta în bucătărie ceva timp, dar ştii că invitatul tău se va bucura că se integrează. Se pot alege variante de meniu în care să nu fie inclusă carnea, ci doar să poată fi adăugată după preferinţe.

6. Tradiţiile de sărbători se schimbă pentru vegetarieni

Adio sarmale, adio ciorbă de perişoare, piftie, cârnaţi şi alte preparate pregătite cu ocazia diverselor sărbători. Masa poate fi aproape aceeaşi de zi cu zi pentru un vegetarian, cu excepţia, poate, a deserturilor pregătite. Este dificil, dar alegerile nu se discută şi nici nu se impun.

7. Vegetarienii trebuie să înveţe să gătească

Pentru a-şi asigura zilnic aportul de proteine, carbohidraţi, vitamine, etc, necesare. Pe piaţă şi pe internet există numeroase informaţii şi sfaturi despre cum se gătesc şi se pregătesc meniurile vegetariene. Partea bună este că nu mai petrec foarte mult timp în bucătărie, nu se mai afumă casa....

Vegetarianul trebuie să găsească un ritm al său. Alegerea îi aparţine, iar educarea se face în timp şi constant. Va învăţa ce anume poate consuma şi ce nu, cum să le prepare, unde să iasă în oraş, să aibă răbdare şi pofte sănătoase. Echilibrul se capătă prin exerciţiu.


Autor:
Carmen Ulian
Sursa:
vegetarian.lovetoknow.com
Sursa-foto:
Shutterstock publimedia
Taguri:
vegetarian, avantaje, dezavantaje, retete
Urmareste Apropo.ro prin:
rss
mobile
Citeste si alte articole pe aceeasi tema
COMENTARII Comenteaza
  • Nu exista comentarii
COMENTEAZA
Eroare: Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!
Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!