toate sectiunile

7 lucruri îngrijorătoare despre cafeină

25 mar 2015, 1786 afisari

Drogul folosit cu regularitate în toate tările lumii este cafeina. Iată de ce spun specialiştii că ar trebui să ne îngrijorăm în privinţa ei.

7 lucruri îngrijorătoare despre cafeină

1. Cafeina ne face să acţionăm ca şoarecii de laborator - mulţi dintre noi nici nu ne mai aimtim când a fost ziua aceea în care nu am băut deloc cafea. Suntem dependenţi de ea, şi o consumăm zilnic. Ne oferă impulsul necesar pentru a începe ziua în forţă. Oare se poate şi fără?

cafea

2. Cafeina din cafea şi sucuri - sucurile cu cafeină au între 35 şi 40 mg de cafeină la aproape 340 de grame. Chiar dacă bei cinci căni pe zi, tot consumi moderat cafeina faţă de un băutor de cafea, care este cu mult mai concentrată. Şi cea mai slabă cafea tot are de două ori mai multă carfeină decât un suc. O cafea cumpărată de la restaurant are cafeină cât nouă căni de suc.

3. O cafea pe zi şi atât - cercetările arată că majoritatea oamenilor care consumă regulat 100 mg de cafeină pe zi vor avea de suferit dacă se vor opri din băut, într-o zi. Chair dacă eşti dependent de cafeină şi consumi câteva sute de miligrame pe zi nu înseamnă sfârşitul. Majoritatea adulţilor consideră 300 - 400 mg de cafea pe zi ca fiind un consum moderat, însă acest lucru variază de la o persoană la alta. Fumătorii procesează cafeina mai rapid, astfel că ei simt nevoia să bea mai mult pentru a simţi efectul acesteia.

bauturi energizante

4. Supradoza de cafeină poate crea probleme - prea multă înseamnă insomnii sau nesomn. Efecctul acfeinei asupra somnului diferă de la un om la altul. Unii beai imediat ce s-au trezit şi continuă aşa până seara şi reuşesc să doarmă ca un prunc. Alţii, dacă beau cafeină după cină au şanse de a avea palpitaţii, insomnii, etc. Mulţi americani au probleme cu anxietatea din cauza cafeinei.

5. Toleranţa faţă de cafeină - Cafeina ajută la concentrare şi creşte acuitatea mentală, ajută în performanţa sportivilor. Anumite persoane ajung să dezvolte o toleranţă faţă de aceasta. Ceaşca de cafea pe care o bei azi nu are acelaşi efect ca prima pe care ai băut-o în viaţa ta. Toleranţa la cafeină este diferită de alte droguri. Alcoolicii, de exemplu, dacă renunţă la băutură câţiva ani, apoi se reapucă, vor ajunge din nou să aibă aceleaşi probleme. Nu este neapărat valabil acest lucru şi în cazul cafeinei. de fiecare dată când rei renunţa la ea şi te vei reapuca de băut vei simţi un boom de energie la oricare primă băutură cu cafeină băută.

cea mai tare cafea

6. Cafeina naturală nu este mai bună decât cea sintetică - sunt aceleaşi chimicale la mijloc. Cea sintetică este mai ieftină şi mai des folosită. Cea naturală nu are mai multe beneficii decât cealaltă.

7. Cafeina şi etichetarea - FDA nu a emis o lege prin care să oblige companiile să eticheteze cafeina dintr-un produs. Acei producători o fac voluntar şi o aruncă undeva în lista de ingrediente. Un lucru bun la băuturile cafeinizate este acela că poţi identifica cantitatea de cafeină conţinută. Legea s-ar putea schimba în curând, în urma consumului crescut de băuturi cu cafeină. Astfel consumatorul va ştii cu exactitate ce cantitate de cafeină bea.

Printre produsele cu cea mai mare cantitate de cafeină conţinută se numără băuturile nergizante, ceaiurile îmbuteliate, etc. Acestea mai conţin şi alte produse care pot modifica efectele cafeinei, în mod negativ, astfel că la fel este şi impactul asupra organismului. Nu puţine sunt cazurile de deces în urma consumului exagerat de astfel de băuturi.


Autor:
Carmen Ulian
Sursa:
huffingtonpost.com
Sursa-foto:
mixmag.net
Shutterstock publimedia
Taguri:
cafeina, cafea, bauturi energizante, deces
Urmareste Apropo.ro prin:
rss
mobile
Citeste si alte articole pe aceeasi tema
COMENTARII Comenteaza
  • Nu exista comentarii
COMENTEAZA
Eroare: Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!
Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!