toate sectiunile

7 alimente care ar trebui consumate în fiecare zi

12 mai 2014, 984 afisari

Din nefericrie, numărul substanţelor nocive din alimente creşte. Putem fie să eliminăm în totalite alimentele care prezintă pericole ascunse, fie să compensăm mâncând variat şi sănătos.

7 alimente care ar trebui consumate în fiecare zi

Varietatea în alimentaţie este cheia unei sănătăţi de fier, dar şi a unei siluete de invidiat. Specialiştii recomanda produse cât mai bogate în antioxidanţi:

1) Cereale sau paste din faina integrală

Produsele din faina integrală conţin de trei ori mai mulţi antioxidanţi decât variantele lor rafinate, motiv pentru care ar trebui să le alegem pe primele. Consumul de cereale integrale sau de paşte din faina integrală ajuta la reducerea riscului apariţiei bolilor de inimă, iar fibrele conţinute reglează nivelul colesterolului. Mai mult, aduc şi beneficii asupra tensiunii arteriale. Atenţie, însă! Dacă mănânci cereale sau paste integrale... atunci renunţă la pâine! Iaurtul, legumele şi fructele pot fi consumate concomitent atât cu cerealele, cât şi cu paste.

2) Ouă

Ouăle sunt o sursă bogată de luteina, un antioxidant care protejează ochii. Chiar dacă şi spanacul conţine luteina, antioxidantul din ouă este absorbit de trei ori mai bine decât cel din planta verde.

3) Fasole

Anumite varietăţi de fasole uscată au niveluri ridicate de antioxidanţi. Printre acestea se număra fasolea roşie, fasolea chili şi fasolea neagră, care are de trei ori mai mulţi antioxidanţi şi o capacitate mult mai mare de protecţie împotriva radicalilor liberi faţă de fasolea deschisă la culoare.

4) Iaurt

Aproximativ 230 de mililitri de iaurt simplu oferă cel puţin 25% din doză zilnică necesară de vitamina B2, exact tot atât cât oferă 230 de spanac fiert. Totuşi, iaurtul grecesc este mai recomandat pentru silueta pentru că are un conţinut proteic mai ridicat.

5) Ulei de răpită

Uleiul de răpită este bogat în alfatocoferol, un antioxidant care ajută organismul să ţină sub control grăsimile “rele” LDL, responsabile de creşterea colesterolului.

6) Lapte organic

Laptele, în formă sa neprocesata, proaspătă, de la “coada vacii” cum se spune, este bogat în antioxidanţi, precum vitamina B, caroteonizi şi luteina. De ce lapte organic? Pentru că nutriţional, laptele unei vaci hrănita cu iarba este cu 40-50% mai concentrat în antioxidanţi decât laptele unei vaci hrănite cu suplimente.

7) Îndulcitori naturali

Înlocuiţi zahărul cu îndulcitori naturali. Cu miere, zahăr brun (dar să aveţi siguranţă că este brun), melansa sau sirop de arţar. În felul acesta, introduci în organism echivalentul antioxidanţilor obţinuţi dintr-o mână de nuci sau de fructe de pădure.


Autor:
Dragos Tanase
Sursa:
ziarulring.ro
Sursa-foto:
lyla.ro
Taguri:
alimente, antioxidanti, cereale, paste, iaurt, lapte, produse, alimentatie, beneficii, colesterol, inima, fructe, legume, oua, paine, tensiune, zahar
Urmareste Apropo.ro prin:
rss
mobile
Citeste si alte articole pe aceeasi tema
COMENTARII Comenteaza
  • Nu exista comentarii
COMENTEAZA
Eroare: Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!
Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!