toate sectiunile

10 alimente care te ajută să scapi de calorii

22 nov 2014, 477 afisari

Problema consumului de calorii a devenit una care dă bătăi de cap, în egală măsură, atât femeilor, cât şi bărbaţilor, tot mai mulţi oameni ajungând să trăiască zilnic în funcţie de raportul dintre caloriile consumate şi cele eliminate.

10 alimente care te ajută să scapi de calorii

Există multe alimente pe care să le consumi şi să te ajute să scapi în greutate, dar doar câteva dintre acestea îmbină, practic, utilul cu plăcutul şi îţi sunt favorabile inclusiv din punctul de vedere al gustului plăcut.

1. Grapefruit

Oferă o viteză în plus metabolismului şi te ajută să arzi o mulţime de calorii. Îţi taie rapid pofta de mâncare şi te ajută să te simţi “plin” pe o perioadă mai lungă de timp. Un grapefruit este bogat în fibre şi te ajută să-ţi stabilizezi nivelul de glucoză din sânge. Adaugă grapefruit la gustări, la salatele de fructe sau bea direct suc de grapefruit.

2. Ţelină

Secretul ţelinei este simplu. Conţine puţine calorii şi te ajută să arzi multe calorii. Ţelina conţine, în mare parte, apă şi e bună ca parte dintr-o dietă echilibrată. Nu e ok să consumi numai ţelină pentru că nu-ţi asigură mineralele şi nutrienţii necesari. Cel mai bine e să combini ţelina cu alte alimente.

3. Grâne integrale

Studiile arată că grânele integrale sunt mai sănătoase decât cele rafinate. Scad riscul de a te alege cu o boală cronică. Pot reprezenta o parte importantă dintr-o dietă în condiţiile în care sunt digerate mai greu şi îţi dispare pentru o mai lungă perioadă de timp senzaţia de foame. Grânele integrale sunt bogate în vitamine, minerale şi carbohidraţi şi slabe în grăsimi.

4. Ceai verde

Dacă încă n-ai descoperit avantajele ceaiului verde în ceea ce priveşte metabolismul, atunci e momentul să te interesezi mai mult. Această băutură exotică, de origine asiatică, a devenit ceva uzual în viaţa noastră dar nu trebuie să uităm proprietăţile sănătoase ale ceaiului verde. Bogat în oxidanţi, ceaiul verde îţi asigură posibilitatea să pierzi rapid în greutate, ceea ce e fantastic. Savurează o ceaşcă de ceai verde şi fă o mare favoare corpului tău.

5. Omega-3

S-a demonstrat ştiinţific că acizii graşi Omega-3 te ajută să-ţi reglezi metabolismul. Omega-3 acţionează asupra hormonului care se ocupă cu topirea grăsimilor într-un ritm rapid. Omega-3 poate fi procurat din carnea de peşte (herring, somon, ton) sau din suplimentele de Omega-3.

6. Cafea

Nimeni nu-şi imaginează cum ar putea arăta viaţa în momentul în care te trezeşti de dimineaţă şi nu ai posibilitatea să bei o cană de cafea delicioasă. Plăcerea constă în cofeina care ne ajută să fim alerţi şi plini de viaţă. Cafeina face ca inima să se pună serios în funcţiune, sângele se oxigenează şi caloriile sunt arse. Din păcate efectul este stricat de zahărul şi laptele pe care obişnuieşti să le pui în cafea. Ar trebui să încerci să le înlocuieşti cu scorţişoara.

7. Avocado

Are o acţiune cu efect triplu când vine vorba de topit calorii. Conţine grăsime care dă un plus de viteză metabolismului şi protejează celulele care produc energie. Avocado are numeroase efecte benefice. Reduce colesterolul, vindecă rănile, reduce riscul de atac de cord şi atac cerebral şi face bine la ochi şi păr. La micul dejun poţi să încerci jumătate de avocado cu roşii sau adaugă felii de avocado la o salată de spanac.

8. Mâncăruri picante

Mâncărurile picante ajută la topirea rapidă a caloriilor. Condimentele picante nu au multe calorii şi pot fi un plus la masă. Cele mai indicate sunt ardeiul iute şi sosurile picante.

9. Seminţe de chimen

Sunt bogate în proteine, fibre şi Omega-3. Încurajează metabolismul, suprimă apetitul şi pune la treabă glucagonul, hormonul care ajută la topirea caloriilor. Înmoaie nişte seminţe timp de 15 minute şi se vor umfla de 10 ori mai mult decât dimensiunea lor actuală. Te vor ajuta să nu mănânci mai mult decât ai nevoie. Poţi să le adaugi la gustări, salate sau iaurt.

10. Nucile braziliene

Reprezintă cel mai delicios produs alimentar care să te ajute să topeşti caloriile. Îţi asigură un plus de viteză la nivel de metabolism transformând hormonul tiroidian de bază în forma sa activă. Poţi să consumi nuci braziliene savurând un pahar de lapte de cocos sau pune nişte nuci pe o papaya, un mango sau o salată de fructe.


Autor:
Cristian Ionita
Sursa:
womanitely.com
Sursa-foto:
womanitely.com
Taguri:
alimente, top, barbati, consum, metabolism, calorii
Urmareste Apropo.ro prin:
rss
mobile
Citeste si alte articole pe aceeasi tema
COMENTARII Comenteaza
  • Nu exista comentarii
COMENTEAZA
Eroare: Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!
Comentariul a fost adaugat!

Cod captcha invalid!